27 januari 2012

en höjdpunkt

Den 4 december bloggade jag att jag hade biljett till The Dresden Dolls konsert i Perth. Då visste jag inte att jag skulle bo i Fremantle, att släktingarna vägrade låta mig gå ute ensam när det var mörkt eftersom busstation var ett så oroligt område. Jag hade tänkt att jag helt enkelt stiger på första bästa buss, åker dit, är på konsert och tar en nattbuss tillbaka. Istället fick en släkting köra sammanlagt två timmar för att jag skulle gå på konsert. Jag är evigt och innerligt tacksam. En bra konsert, och jag hade dagen till ära köpt den tokigaste, färggrannaste, kortaste och tylligaste klänningen i manna minne för att ha den på mig.

Men det var inte allt.

Under konserten meddelade att de planerade ge en gratis konsert, öppen för alla åldrar i en park/på en strand någonstans i Perth. Perth som senare visade sig bli en park i Fremantle. Staden jag bodde i! Och helt plötsligt satt vi tre generationer i en park och lyssnade på dem. Så bra att det inte går att beskriva. Så då kan man istället se de här klippen (där de tre generationerna också figurerar om man tittar noggrant):










Och här en från konserten från kvällskonserten:

Inga kommentarer: