24 juli 2011

ljus och flaggor på halvstång

Jag tänker på Norge. Jag tänker väldigt mycket på Norge. Jag tänker att vi satt på ängen. Hade pokerturnering och grillfest. I all sköns ro satt vi där. Det var en bra (och konstig) kväll. Det var människor där jag träffar hela tiden, människor jag inte träffat sedan ifjol och människor jag inte träffat tidigare. Innan vi skulle åka hem kollade jag på facebook. Såg en länk till en nyhet om sprängning i Oslo. Jaha. Hemma postade jag kattbilder på facebook. Det var innan jag läst nyheter. Innan jag läst om ön. Innan jag såg sidor om ljus som ska tändas. Innan jag satt uppe halva natten och kunde inte sluta titta på de direkta nyheterna från norsk tv. Följande dag var det igen pokerturnering på ängen. Mitt i turneringen kollade jag facebook. Amy Winehouse hade dött. Och jag tänker på alla smarta människor jag känner som skriver smarta saker. Men att det finns fortfarande de som inte är så smarta. Men ja, jag tänker på Norge.

Inga kommentarer: