2 augusti 2010

som på beställning

I oktober ska jag till New York. Jag har hoppats på att någon bra konsert skulle ordnas samma datum jag är där. Jag har tänkt att det skulle vara roligt att se någon av de newyorkband jag tycker på en liten newyorkscen. Bara några hundra människor på ett mysigt ställe. I New York.

Halvt på skämt tänkte jag Battles. Battles tycker jag kom. Battles är från New York. Men Battles har bara släppt ut en album. Battles turnerar inte, tänkte jag. Battles har paus, tänkte jag. Tills jag läser på deras facebook att de ska in i studion igen och de ger två konserter. En i New York och en i London. Den i New York hålls samtidigt som jag är där. På ett litet ställe på Manhattan. Jag har redan biljett. En konstigt billig biljett, men det är kanske så när de spelar på ett litet ställe i sin hemstad, bara gett ut ett album som kom i maj 2007 och att jag sett dem som en ouppnåerlig konsertupplevelse.

6 kommentarer:

Jessica sa...

Jaguar OCH New York! Fast det senare visste jag ju om, men ändå. Coolness Lotta, coolness!

Nina sa...

Perfekt och usch och fy vad man känner sig dålig när man nog blir lite glad för vännernas skull men ändå mest avundsjuk.

när det börjar sa...

Jessi: Och jaguaren var den samma som jag skulle ha åkt bort från sommarstaden i, om jag skulle ha skippat sista skrivdagen. Men fortfarande, en bil är en bil är en bil.

Nina: I det här fallet förstår jag mycket väl avundsjukan. Förlåt!

Matt sa...

Jag ska till NY i september. Hoppas jag också får se någon bra musik. Jag brukar glida in på något ställe som har livespelningar och hoppas på det bästa.
Vart spelar Battles?

Jessica sa...

Nåmen DET förstod jag nog ändå! :) Ska skriva mer åt dig i mailet så får du skriva mer åt mig sen. fast mitt liv är inte så här spännande så det blir ju ett lite ensidigt utbyte förstås :P

när det börjar sa...

Matt: Typiskt nog blev konserten inhiberad genast jag printat biljetten. Den skulle ha varit på Le Poisson Rouge. Har du tips på bra ställen?

Jessi: Hups, underskattade din slutledningsförmåga eller minne. Väntar på mejlet!