20 augusti 2010

man blir så glad

1. Min iPhone4 har anlänt med posten.
2. Jag ska aktivera den genom att skicka sms. Jag får felmeddelande.
3. Jag försöker aktivera den genom nätet. Jag får ett felmeddelande.
4. Jag ringer till TeliaSoneras kundtjänst som ändrat sitt system. För att kopplas vidare ska man numera inte trycka på sifferknappar, istället ska man säga sitt ärende. Fungerar inte eftersom den inte verkar förstå svenska. Efter några försök på finska förstår den äntligen. Frågar om den förstått rätt, jag ska säga kyllä eller ei.
5. Jag kommer fram till TeliaSoneras kundtjänst. Blir tillfrågad om jag kan prata finska eller engelska.
6. Simkortet jag postats aktiveras av kundtjänsten.
7. Telefonen ska aktiveras genom iTunes, men min dator är köpt 2007 och har för gammalt operativsystem. Det fungerar inte.
8. Jag installerar iTunes på min speldator. Jag får felmeddelande.
9. Jag spenderar en del av jobbdagen med att städa bort filer från min jobbdator så att det iTunes ska få plats på den.
10. Jag installerar iTunes på jobbdatorn. Jag aktiverar min telefon.
11. Jag har en ny telefon.

5 kommentarer:

Jessica sa...

jei, här har det hänt mycket på några timmar, kul att den funkar! betyder det att jag får roliga felstavade FB.mail även i fortsättningen? (Åh, Hangö känns som ett ååår sen!)

Nina sa...

Nämen grattis då. Alla älskar ju Apple, av en orsak verkar det som. Strular aldrig.

heidi sa...

ojojoj! häftigt!

när det börjar sa...

Jag. Är. Kär.

Tyvärr tror jag att det är slut på roliga felstavningar. Min skrivteknik har utvecklats en hel del. (JA!)

Strular aldrig. Så länge du har senaste versionerna av precis varje Apple produkt, då du vill köpa en ny.

Nina sa...

(jag var kanske lite ironisk)