26 juli 2010

sista veckan

Jag minns inte att jag någonsin skulle ha varit med om det här. Sista veckan ledigt innan jobb börjar. Det har varit så mycket diffusare tidigare. Eller så har jag helt enkelt alltid börjat ett nytt jobb någon annan tid än mitt i sommaren. När jag tänker efter tror jag att jag bara en gång tidigare haft semester. Ja, eller den gången hade jag tagit tjänstledigt för att forska.

I alla fall, det var inte alls det här jag skulle reda ut. Det var mera det att jag börjar känna av semesterpaniken. Den som gör att man tycker att man inte hunnit med något, att det finns tusen saker till som man vill hinna med. Att det är nästa måndag man ska befinna sig i större staden igen för att börja planera höstens första kurs.

Det var söndag igår. Så roligt var det att vi åker i kväll igen.
Igår var det bara uppvärmning.

2 kommentarer:

Jill sa...

Kanske, kanske, jag också vågar åka idag. Vi får se.

när det börjar sa...

åh, du skulle absolut ha kommit med! kanske nästa gång? det är omåttligt beroendeframkallande och roligt.