3 juni 2010

innan det riktigt vardagliga

Jag hade aldrig tänkt att det här skulle vara (eller bli) en dagboksblogg. Ingen renodlad sådan i alla fall. Ändå känner jag mig tvungen att skriva att jag varit i Kasnäs de två senaste dagarna, innan jag ett fint veckoslut i Raseborg.

I Kasnäs planerade, utvärderade, diskuterade vi på dagarna och badade på kvällarna. I Raseborg deltog jag i pokerturneringar. Blev tredje i första och första i andra. Vann lite pengar och det bästa av allt, en sax från Fiskars. I Kasnäs sa jag "För att jag är jag", medan jag satt ner på huk på en brygga och försökte ha huvudet så lågt som möjligt, någon frågade om jag ville ha något att dricka och någon annan frågade mig "Varför". Under bilresan hem fick jag frågan om jag "längtar efter att bada i badtunna snart igen", jag bara skrattade och konstaterade att jag tydligen inte endast har lätt att svimma i bastun utan också i varma badtunnor. Jag vet inte om bästa beskrivningen på mig är: extremsportare, envis eller korkad. Jag kanske har problem med gränser.

Inga kommentarer: