7 juni 2010

egentligen ganska små problem


1. Jag har varit väldigt trött de senaste två veckorna efter att jag kommit hem från jobbet.

Det skrivs text. Löpandebandtext med kvalitet, känns det som. Målinriktad text med substans, känns det som. Det är kanske farligt att säga så.

Jag är "nu tusan ska det bli klart eller betydligt närmare klart i alla fall" och någon på jobbet som säger att "nej nej du måste ha en månad semester i sommar då du varken skriver eller tänker" och jag är "men jag vill inte" och hon är "jå jå jag försökte också skriva en sommar utan semester, det går inte", och jag är "men jag vill (och jag är inte du) och jag tänkte ha lediga dagar också och varför ha paus precis när det börjat vara roligt och jag skriver bara på jobbet, på jobbtid och jag har kvällsledigt och veckoslutsledig", men det hjälper inte hon är ändå fast beslutsam att jag måste ha ledigt en månad och jag tänker att det måste finnas en baktanke från hennes sida, att det är något skumt, att hon inte brytt sig om mitt välmående tidigare, att vi knappt pratat överhuvudtaget och kommer att strunta i hennes råd. Om jag behöver semester tar jag semester.

Men ja, jag är ganska trött på kvällarna.

2. Jag har ännu inte bestämt mig vilka skor jag ska ha på mig imorgon.

Det lutar mot de prickiga. De passar bättre till byxorna, t-skjortan och kavajen. En del av mitt sällskap skriver om högklackat och jag är lite nejnejnej, se här de skriver till och med om tjocka sulor, under varusteet -> pukeutuminen.



4 kommentarer:

Jill sa...

Jag vet, jag vet :) Jag har läst den där, men ändå... Jag har inga bra/snygga lågklackade skor. Du har ju flera att välja mellan i alla fall! De pricka är nog ett bra val.

Nåja, min outfit är nu planerad, och den väntar på mig hemma. Vi ska se om det duger.

när det börjar sa...

Den duger helt säkert! Jag fick festivalfiilis och tänkte praktiskt, varmt, torrt (och mammigt). Ses ikväll!

SivÖ sa...

Oj nej, ska du se Green Day, nu blev jag våldsamt avundsjuk. Med The Hives som förband, none the less. Jag vill också, men har bara råd med en konsert i sommar så det blir Muse i juli i stället.
Praktiskt is the shit, jag hade nog valt röda högskaftade tennisskor om jag gått på den konserten.

när det börjar sa...

Hives var en enorm besvikelse även om jag inte hade stora förhoppningar. Scenen var helt enkelt för stor för dem. Green Day var däremot fantastiska Muse knappast så illa de heller.