18 oktober 2009

"lukten smakar skit"

Ungefär 6 timmar av en lördagskväll tar det om man vill smaka på samt betygsätta smak, doft och utseende på 23 stycken energidrycker. Det finns fortfarande 24 stycken kvar i kylskåpet för del två av det massiva projektet.

Jag blev inte särskilt pigg men nog lite uppspelt av sällskapet. Jag fick inte ont i magen men vi konstaterade att energidrickor är något vätskeutdrivande. Vid halvlek åkte vi till bensinstationen. Jag köpte en stor kaffe och ett paket knackkorvar. Det är sånt man blir sugen på vid den här typen av test.

2 kommentarer:

Nina sa...

Jag har länge undrat varför alla energidrycer (eller många) luktar spyor. För det tycker jag att de gör. Åtminstone Battery och Ed.

när det börjar sa...

Kände inte lukten av spyor i lördags. Å andra sidan hör alla varianter av Battery och Ed till del två av vårt test. Råkade på tre energidrycker som luktade "annorlunda". Två doftade colanappar och en konstaterade vi att påminde om en tandkräm från barndomen. En tandkräm som vi alla fyra ätit istället för borstat tänderna med (mindes vi med stor förtjusning och längtan i blicken).