24 oktober 2009

hänt idag

- Besök på Universeum
- Besök på Konstmuseet i Göteborg
- Chai latte och toast på café Zenit
- Besök på deisgnmuseet Röhsska museet
- Shopping av ny vinterjacka från Monki
- Shopping av den mest puffigtpluffärmiga och tacky paljettglittriga festklänningen från favoritaffären Beyond Retro som jag ämnar använda nästa helg tillsammans med mina nyinskaffade over the top lösögonfransar.
- Köp av en bunt seriealbum av svenska serietecknare samt nyaste numret av min favorittidning Galago, varpå personen vid kassan sa "Det här är ett riktigt supernummer av tidningen". "Jaha, hurså", frågade jag. "Jag har skrivit en av de illustrerade novellerna som ingår", svarade han. "Och dessutom ska du titta extra noga på pärmens baksida, där finns ett otroligt bra skämt", tillade han.
- Åkt en hel massa spårvagnar och lokalbussar.
- Kommit på att det är sängdags och jag inte ätit annat än hotellfrukost och en toast idag.
- Inte hunnit med allt jag ville men är glad ändå.

4 kommentarer:

0008 sa...

*förväntar mig bilder på ovan nämda lösögonfransar + klänning vid lämpligt tillfälle*

när det börjar sa...

Under arbete. Tills dess kan du föreställa dig: teveserien Dynasty, 80-tal, cocktail, violett, gräddbakalse (och Halloween).

Jessica sa...

Det finns så mycket bra i det här inlägget :) vad gillade du caféet?

när det börjar sa...

Malin: Och nu blev jag påmind om att vi ännu inte druckit kaffe och pratat klänningar. Månne det går att fixa när jag nästa gång är i huvudstaden?

Jessica: Mysigt, hemtrevlig, prisvänligt, återbesökvärt