5 mars 2009

fel plats

Ack. Första keynoten avklarad. Technology. Machines. Engineering. Technocratic Thinking. Inte min grej.

Efter att jag varit på helt bedårande härliga konferenser och att den senaste var en total succé på alla plan är det väl förutbestämt att jag råkar fel någon gång. Knappt 30 föredrag. Inte många fler deltagare än föredrag. 5th European Symposium. Knappt några andra än tyskar här. På 4th European Symposium som jag också deltog i var det annrolunda. Besviken redan innan den börjar på riktigt. Med tanke på hur hög konferensavgiften är förvånar det dessutom att ingen lunch är inberäknad. Man brukar bli bortskämd med frukter/smörgåsar/ kex i kaffepauserna. Här har de delat bananerna i sex delar (jag räknade). Nej, jag vet. Maten är inte allt. Men om maten är bra och konferensen annars är dålig brukar det inte kännas så hemskt. Den här har ännu potential att räddas med mingel och människor. Någon gammal bekant borde i alla fall finnas här som jag kan återse.

Inga kommentarer: