4 november 2013

Curling, det låter för tokigt för att missas

Flickforskningskonferens, bokmässa, födelsedagsfest och releasefest är hur bra som helst. Men att jag det här veckoslutet inte varit utomhus mellan fredagkväll klockan 18 och måndagmorgon klockan 9, eller att jag  haft samma nattlinne på mig dygnet runt, eller att jag skrivit, eller att jag städat, eller att jag tittat på Walking dead, eller att jag gjort 93 små maränger, eller att jag gjort en hel massa majonäs, eller att jag gjort zucciniplättar, eller att jag ätit plättar med jordgubbssylt som lunch, eller att jag tvättat tre maskiner tvätt, eller att jag gjort lunchlåda för de närmaste dagarna, eller att jag gjort äppelmarmelad som nu står i glasburkar i kylskåpet gör allt annat så mycket bättre. Jag tror att hemligheten ligger i att dagtid gå omkring i nattsärk. Dessutom har jag anmält mig till att testa curling.

2 kommentarer:

heidi sa...

himla tråkigt att jag missar curlingen...

låter bra det där med plättar i olika former!

när det börjar sa...

jo! mycket, mycket trist att du missar den. kanske vi blir så ivriga att vi startar ett lag. då får du vara med!