12 juni 2013

mitt sommarlov, vad jätteskönt mitt sommarlov ska bli*

Förutom att jag ska sommarjobba har jag stora planer för den här sommaren. Jag som aldrig brukar ha några planer. Jag som brukar tänka att jag inte ska göra något speciellt, och det slutar med att jag åker till föräldrarna över en helg men stannar över en månad, blir slutligen frustrerad och känner att sommaren bara rann iväg. I år ska jag:

- spela tennis
- fixa en grillfest, på ängen mellan skogen och havsviken**
- sy en klänning
- besöka Flow Park
- simma
- läsa böcker
- besöka Borgbacken
- fixa balkongen
- sälja saker på loppis
- skriva på stadsbibban och caféer
- åka backbil
- poetry slamma i Åbo
- besöka festival
- gå på sommarteater
- cykla
- sitta på terass/åbåt
- lyssna på alla sommarprat
- köra till Tamerfors/Björneborg eller annan stad jag knappt besök
- vara turist
- tusen andra roliga grejer

Men jag ska vara i stan.
** I Snappertuna så klart. The place to be (om man inte är i Åbo). Linn tjuvstartar tydligen.

Inga kommentarer: