28 juni 2013

en lista, det är ju fredag

Dagens planer: jobba lite till (och försöka undvika att skriva dagens favoritord innebär. Jag anar att det inte är till avhandlingens fördel om det finns med i varje mening, vilket innebär ...), äta lunch med S, jobba lite till, hjälpa S flytta, få besök av O, sitta på åbåt.
Min lunch kommer att bestå av: något gott på Nick's Food Design
Vädret utanför mitt fönster är: förvånansvärt kallt. Glad att jag inte råkade ha annat rent än långbyxor. Blåsigt och stora vita moln.
Inatt drömde jag: två mardrömmar. Grälade i en och träffade förvirrad mommo i annan. 
Igår hände detta: cyklade svettig till tandläkare, cyklade till fel ställe, cyklade rätt, ännu svettigare när jag kom till rätt tandläkarstation. Tog en tupplur mitt på dagen. Tänkte hela dagen att jag borde jobba, men orkade inte. Tog bilen till butik för att handla glass.
Dagens outfit består av: svart t-skjorta, svartgråa byxor (idag kunde vi vara tvillingar Mia!), vita converse.
Det här är min favoritlåt just nu: Dum i huvudet av Monty.
Den här sommaren har jag lärt mig något nytt: det enda jag kommer på är att jag lärt mig att små mårdhundar egentligen är ganska söta.
Nästa fest jag ska gå på är: om kvällens terassrunda är fest, ikväll! 
Just nu är jag  irriterad på: att jag den här veckan envisats med att jobba hemifrån där det varit hett och kattdisstraktion. Idag cyklade jag till jobbet och här flyter skrivande på.
Däremot vill jag rekommendera: att inte bara lyssna på sommarprat från P1, utan också Radio vega.

2 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Kära tvilling. Inte ens jag ser skillnad på oss. Svart skjorta och spräckliga braller. Som två bär.

Btw jag har vapnet för att kunna sammanstråla och skriva ute i vimlet. Nästa vecka?

när det börjar sa...

Så bra. Då kan vi ta våra byxor och våra datorer och sammanstråla. När som helst. Till och med direkt på måndag efter kl 8.45. Då kan jag sitta där och vara bedövad från igen ett tandläkarbesök. Jag tror du skulle uppskatta det.