20 november 2012

tretton dagar i elva bilder

Addis Ababa var obeskrivligt bra. När jag var där ville jag redan tillbaka dit. När jag kom hem ville jag fortfarande tillbaka dit. När jag kom hem såg jag en nyhet att Lonely Planet hade Addis Ababa på plats 9 av städer i världen som är värda ett besök år 2013. Jag tackar inte nej.

Det här åt jag. Det är injera med olika wat. Gladeligen, självmant och nöjd åt jag det som lunch och middag de flesta dagarna. Någon gång också som morgonmål. Det var obeskrivbart gott. Jag som får ont i magen av de mesta jag äter i Finland, var rädd att det skulle vara värre i Etiopien. Det var bättre. Inte en gång behövde jag ta medicin.

Det fortsatte i flera dagar, tills jag tröttnade, tog en taxi till flygplatsen och hittade min väska. Det stod Rush på den. Det här var fjärde gången det hände mig. Tyvärr hade jag glömt att packa extra kläder och nödvändigheter i mitt handbagage den här gången. Inte så smart.

Vy från hotellrum.

Också vy från hotellrum.

Hotellrum. Eller mitt kontor.

Gruppresentation på kursen. Det här var föreläsningssalen där kursen hölls.

Ibland drack jag lokalt öl.


Drack kaffe. Mycket kaffe. Starkt, gott, lent kaffe.
Kursen packade in sig i en buss och så åkte vi på utfärd.

Här hade vi stigit ut från bussen och nyligen sett guldmedaljer från olympiska spelen.


Här hade vi åkt till ett av universitetens kampus för att hålla kursen där en dag.

Inga kommentarer: