16 juni 2012

min reselista

Eftersom jag åker till Norge mycket snart, känns det passande att tjuvstarta med reselista som jag sett varstans, bland annat hos dendäromjenny.

Jag tycker om att resa. Senare tid har jag märkt att det inte blivit så mycket nya länder, istället blir det några länder igen och igen, främst på grund av att jag har vänner där eller jobbresa dit.


Vilka länder har du besökt?
Australien. Belgien. Bulgarien. Danmark. Egypten. Estland. Grekland. Italien. Lettland. Nederländerna. Norge. Spanien. Storbritannien. Turkiet. Tyskland. Ryssland. Sverige. USA.

Favoritland att besöka?
Australien.

Favoritstad som turist?
New York, gillade jag och var på tok för kort tid i. Har fått vet att jag skulle älska Melbourne, men där har jag ännu inte varit. Om jag var tvungen att välja en stadsdel skulle det vara New Town i Sydney.

Favoritstad som bofast?
Åbo. Uppsala var fint, men saknade ändå Åbo.


Inga kommentarer: