26 juni 2012

långsam och snabb

Förra veckan läste jag klart boken Korpar, som var bra men inte väldigt bra. Jag läste så långsamt att det ibland såg ut som om jag inte alls läste.

Sedan blev det dagen innan midsommarafton. Jag satt på flygplats, flygplan, flygplats, flygplan, hemma i soffan och hemma hos mina föräldrar och läste ny bok, det blev midsommarafton och jag satt utomhus på landsbygden till klockan åtta på kvällen då jag läst klart Hungerspelen. Hela ettan. När jag läst den tyckte jag inte att resterande midsommarafton var så mycket att fira så jag körde bort från landsbygden, tillbaka till föräldrars soffa, fortsatte med att läsa tvåan i trilogin. Det var den midsommaren.

Igår läste jag klart tvåan, och trean påbörjades genast.

2 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Det är att ta viss läsning på allvar!

när det börjar sa...

Ibland är annat inte möjligt.