26 juni 2009

italiens djurliv (eller den ena snigeln större än den andra)

Ibland var det nästan som om syftet med resan var att utforska italiens snigelliv alternativt djursafari på landsbygden.

Jag hittade några hästar i vår by Viola i nordvästra Italien.


Och en vitt katt.



Och en gråvit katt i grannbyn Pamparato.


"Se en stor snigel!"
Hela sällskapet böjer sig ner för att fotografera.


Och så fota jag en sån här sak. Den var död, tror vi.



Sedan hittade vi en snigel som mumsade i sig något för att bli ännu större.



En brun och stor snigel.



Våra vägg-i-vägg-grannar i Viola.



En stor snigel med ett hem.


"En stor rödsvart snigel!"
Fota, fota, fota.

En normalstor snigel.
"Nå, vi kan väl fota den också när vi ändå håller på."

2 kommentarer:

0008 sa...

Jag får tacka för snigelslemmet, rena rama frosseriet för en fobiker som undertecknad ;) Har du några söta skalbaggar eller kackerlackor åt mig också?

när det börjar sa...

Inga sådana tyvärr. Kackerlackor såg jag inte. Skalbaggar kryllade det av, stora och tjocka, men ingen fick komma med på bild. Den här gången .