3 juni 2014

Hur en lätt sak kan bli svår, eller tvärtom

Känslan att cykla med välfyllda däck: åhå var det så här det ska kännas, åhå så lätt det är att cykla, åhå så fort det går, åhå.

Efter att flera gånger (betydligt fler än jag minns och vill erkänna) under de senaste månaderna (betydligt fler än jag minns och vill erkänna) försökt och misslyckats med att pumpa cykeldäcken, och ibland  vid nödfall (betydligt fler gånger än jag minns och vill erkänna) cyklat med knappt någon luft i däcken eller främst promenerat med cykeln, och efter att fler än en sagt något om att jag borde bli bättre på att ta emot hjälp: frågade jag om hjälp, fick den, och det var det. Hur lätt som helst.

2 kommentarer:

ponks sa...

Igenkänningsfaktor 1000. Fick nyligen en aha-upplevelse när jag plötsligt fick till pumpandet så att det också gick luft in i däcken.

när det börjar sa...

Alltså halleluja. Måste dock få den där aha-upplevelsen ännu, men i alla fall verkar det inte vara fel på pumpen. Bara mig.