4 maj 2014

2014

Senast jag firade vappen var år 2008. Tror jag. Eller det är den senaste jag minns, för samtidigt har jag en aning svårt att tro att jag totalofirat den sedan dess. Sex år är en hel massa år. Men i år firade jag den. Så där så att det blev med besked. Med hela vappaketet, liksom.

Och sedan vaknade jag två dygn senare. Allt var precis som vanligt. Människor gick omkring i staden, i butiker, på torget, längs gatorna som om inget någonsin hänt. Jag gick på stan, gick på kaffe, körde till köpcentrum för att köpa en ny kånken, gick till stan för att dricka en cider på lördagkväll. Jag packar min nya kånken för huvudstadsvistelse, packar resväskan för grekisk vistelse. Och ute växlar det med att snöa, regna och hagla.

Hur jag kommer att minnas vappen om sex år: snön som fortsatte dag ut och dag in.

Inga kommentarer: