14 augusti 2012

både lite och mycket

3 sidor borde inte vara långt.
2 år är ganska kort tid.
12 dagar är länge.

Det är inte mer än 3 sidor jag ska skriva, skicka in till nästa skrivkurshelg. Jag som till och med skriver väldigt luftiga sidor just nu. Jag som har oerhört mycket fler sidor skrivna redan på samma projekt. 3 sidor är ingenting. Men det här går ju inte, tänker jag. Och sedan tänker jag att det visst ska gå. Inget märkvärdigt alls.

Igår sa jag något om hur ofattbart det är att det snart gått två år. Sedan pratade vi lite om det och hur hemskt det kan kännas att man inte åstadkommit något som känns mera konkret under de två åren (men det stämmer ju egentligen inte! Man har åstandkommit en hel massa.). När jag gick hem tänkte jag istället att två år trots allt är väldigt lite. Om man tänker på en hel livslängd, är det inte alls så hemskt att man inte skrivit en roman, blivit antagen av förlag och dessutom utgiven på mindre än två år.

Det är tolv dagar sedan jag senast bloggade. Jag vet inte vad jag gjort. Eller egentligen vet jag. Jag har gjort annat, lite av varje, lite vardag och lite fest, lite resa, lite bokläsning, lite skrivande. Sådant man gör när man inte använder tid till att blogga. ni kan få se bilder snart.

Inga kommentarer: