6 maj 2011

ja, vi lever alla fortfarande!

Igår klockan 16 - Jag började få stresseksem på fingrarna

Igår klockan 17 - Jag åkte iväg för att hämta katterna

Igår klockan 18:20 - Jag satt i bilen med två katter. En tyst och en jamande. Jag var väldigt svettig.

Igår 18:30 - Jag ställde en transportbur bredvid kattlådan. Öppnade och Knut (tidigare Valter) sprang ut, hälsade på mig och undersökte varje millimeter i lägenheten.

Igår 18:35 - Jag ställde en annan transportbur bredvid kattlådan. Öppnade och en rädd Orvar kröp längre in i buren. Jag gick därifrån.

Igår 18:38 - Jag gick tillbaka till en tom transportbur. Hittade Orvar bakom duschdraperiet. Tyst, låg han och betraktade mig. Kröp ihop om jag sträckte fram handen. Satt och prata en stund med honom.

Igår 19:38 - Knut hade ätit, använt kattlådan två gånger, lekt, sprungit i mina fötter, hoppat upp i soffan bredvid mig, krupit upp i min famn.


Fortsättning följer. Jag hör en blyg Orvar under min säng. Jag tror att han säger godmorgon mig.

Inga kommentarer: