3 november 2010

dagens jobb

Nu får det räcka, tänkte jag idag.

Plockade fram en liten tom papperslapp. Skrev 500 ord/dag överst på papperslappen. Höll mig från att fortsätta dagen med att fylla resten av pappret med blommor. Sedan öppnade jag dokumentet. Kände för att dunka huvudet i bordsytan några gånger men nöjde mig med att pusta, slita mig i håret, skjuta bort mig från skrivbordet i min skrivbordsstol. Skrev 503 nya ord.

Jag kan inte längre skylla på att jag undervisar. Tröttnat på frågor om när det är dags för karonkka (strunt i disputationstillfället!). Nu tusan ska det bli doktorsavhandling.

5 kommentarer:

Nina sa...

Har du några ordmängdsrekommendationer till graduskribenten?

när det börjar sa...

Knepigt. Min rekommendation är väl fler skrivna ord än ritade blommor/hjärtan/streckfigurer/stjärnor. Och att det finns tid för att läsa och det finns tid för att skriva, men nångång måste man bestämma sig för att läsa mindre och skriva mer, alternativt bestämma sig för att man läst tillräckligt. Det tycker jag själv är svårast.

Jessica sa...

skäms lite (men bara lite) över att har varit en av de där som frågat dig om karonka¨. hade nog tänkt komma och lyssna på disputationen också ;)

när det börjar sa...

bra att det bara är lite, och du är bara en av många av andra. samtidigt gör det (i alla fall stundvis) att jag får lite fjutt på det hela.

Nina sa...

Haha, alltid bra att ha en fest som motivation för att få arbete gjort!