6 augusti 2009

och som jag skriver sen

Något jag aldrig trott att jag ska skriva i min blogg är "Extremt sporadiskt bloggande på grund av fullt upp med att skriva avhandlingen färdig". 

För avhandlingen är ett ordmonster. Ordmonster som slukar varje lilla ord jag matar den med och poff så är ordet borta och avhandlingen är precis lika tom som när jag började hela projektet. Så vad är det egentligen för idé att mata den? Ingen idé. 

Tills nu alltså. De fastnar. Och som de fastnar sen. Och sådana slutsatser jag drar sen. Och analyser. Och oj vad det är roligt sen. Och oj vad lite den skrämmer mig. Jag kan nästan säga att den inte alls skrämmer mig. Äsch, jag kan säga att den inte skrämmer mig det minsta faktiskt. Inget nästan, inga kanske. Och vilka artiklar jag hittar. Och vilken njutning det är att läsa dem. 

Så jå, extremt sporadiskt bloggande från och med nu på grund av avhandlingen. Där. Nu är det skrivet. 

Inga kommentarer: