24 augusti 2009

home sweet home

Det känns väldigt harmoniskt att bo på hostell. Väldigt hippt, ungdomligt, chict och urbant. Oftast internationellt också. Inte alls som att bo på hotell. Den stora fördelen eller härligheten med att bo på hotell är badrummet. Jag tycker (för det mesta) om hotellrumsbadrum. Det är det första jag kollar när jag checkat in på ett hotell. Badrummet. Efter det kollar jag vilka tevekanaler som finns. Sedan duschar jag, kryper ner under täcket och tittar på teve. Oberoende av tid på dygnet. Sedan irriterar jag mig på stela påslakan och enorma dynor. Irriterar mig på att jag känner mig så instängd på hotell. Irriterar mig på tystnaden.

Spenderade största delen av förra veckan på mitt favorithostell i Helsingfors och återvänder igen den här veckan. Det är som att komma hem. Till personligt inredda rum, med färggranna, mjuka och uttvättade sängkläder. Hotellrum är överskattade. Trots eget badrum.

Inga kommentarer: