21 maj 2012

den första dagen med sommarvärme

Jag mår som något katten släpat in*. Inte bra. Sov länge, huvudvärk på vänstra halvan av huvudet, fryser så jag skakar (men bara 37 grader), mår illa så att jag bara klarat av att äta en halv smörgås under hela dagen. Var bara två futtiga timmar på jobb, kom hem, satt mig i soffan, somnade sittande, vaknade två timmar senare i samma ställning, sov två timmar till sängen. Nu försöker jag samla krafter så att jag ska kunna ta mig till köket för att blanda lite salt i vattnet jag dricker eller värma upp en kopp misosoppa. Och ute går människor i t-skjorta och shorts.

*Vilket i sig är mystiskt eftersom jag har två innekatter.


-----------------
Klockan 22:30:
Åkomma identifierad som kräksjuka. Inte roligt.

2 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Usch. Men vi kan bilda skruttighetsklubb. Så skoj vi ska ha. Bara gnälla hela dan lång. Fast jag kräks inte. Utan försöker undvika att svälja. Så det är väl lite liknande fast olika. Eller nåt.

när det börjar sa...

Fest! Idag har jag lyckats äta veckans första måltid (en hel smörgås + te)