17 oktober 2012

tack, annars är det utmärkt onsdag.

Stod nyss vid printern. Var tvungen att öppna två luckor efter varannat papper. Paper jam. En kollega öppnade dörren till sitt arbetsrum, tittar ut. Stannar i rörelsen. Skrattar. Just då såg det tydligen ut som om jag haft en skylt i pannan där det stod kypsä. Förvånade mig inte det minsta.

Gav upp printandet efter en stund. Inte värt det. Satt mig vid datorn för att söka forskningsfinansiering. Numera elektroniskt. Om man börjar fylla i måste man slutföra alla steg genast. Efter en del klippa, klistra och det stora misstaget att redigera min forskningplan i blanketten, låser sig datorn. Totallåser sig. Som den aldrig låst sig tidigare. Skärmen blir blå och den tynar bort. Om mina ändringar eller något jag skrivit i ansökningen fanns kvar när jag startat datorn?

Rätt gissat.

Inga kommentarer: