8 augusti 2011

72 timmar

Det är fint med veckoslut.

På fredag tog jag ledigt. Ledighet är bra:

1. för då jobbar man inte.
2. för då kan man få besök mitt på dagen.

FlowParkade mig sjuk i kroppen med brorsan. Det är bra:

1. för det är roligt.
2. för min brorsa är rolig.
3. för man får motion.
4. för att det är omväxlandet.
5. för att man får tänja sina egna gränser (eller hålla sig inom dom)
6. för det är roligt att vara utomhus.
7. för jag hade köpt ett presentkort för två som julklapp till brorsan.

Sedan åt vi sushi:

1. eftersom det fanns ett sushiställe bredvid Flow Park.
2. eftersom vi båda tycker om sushi.
3. eftersom vi var vrålhungriga.

När han åkt hem cyklade jag till Kuppisparken.

1. där drack jag cider och skumpa.
2. satt på en filt.
3. hängde med bra människor.
4. pratades det om bra, konstiga, roliga, viktiga saker.
5. där bestämde vi oss för att träffas 9.8.2041.
6. slog vi fast datum för gemensam göra-sushi-kväll.
7. konstaterade vi att vi känner varandra mycket bättre än tidigare.

När det blev skymning och all dryck var uppdrucken gick vi till Bristol. Bristol är helt enkelt bara bra. Där blev vi fullare, tills vi gick hem.

På lördag gjorde jag:

1. nästan ingenting.
2. tyckte synd om mig själv.
3. skämdes.
4. sov.
5. låg på soffan.
6. hade träningsvärk.
7. tittade på mina blåmärken.

På söndag träffades en del av oss igen.

1. Vi åkte bil.
2. Vi var klädda för skog.
3. Vi plockade svamp.
4. Vi drack kaffe.
5. Vi fotade.
6. Vi sa förlåt för att vi varit lite fulla.
7. Vi var glada.
8. Vi fotade och fotades.


Inga kommentarer: