4 mars 2011

Mestarinånting*

Mitt största bekymmer just nu:

Jag köpte två (ja! två! som i jag kan gå till en butiksdisk och begära mat för en person, efter att min brorsa peppade mig. you can do it! och vi hade en, antagligen halvtimmes lång, diskussion om fenomenet handla för en hel familj när man bor ensam. och han poängterade hur jag är en sån som kan gå ensam på konsert, resa bort, gå på bio och så vidare helt ensam. och vi kom fram till att det faktum att jag handlar för en hel familj kanske mer handlar om att jag själv jobbat vid en köttdisk och inte vill vara till besvär som kund. att det då känns bättre att köpa tjugo biffar än en biff. jaja, detta som en parentes. en mycket lång parentes.) kåldolmar (var det alltså jag köpte om ni glömde vad det var jag gjorde innan parentesen började).

De hade tre varianter. Två med kött och en utan. Jag valde kött. Då blev jag tvungen att välja mellan två olika märken. Jag valde de som försäljaren sa att var lite sötare. Det första jag tänkte när jag började äta var "var är sirapen?". Inte söta alls. Snarare svartpeppriga. Pyttelite kål och köttet är för finfördelat, snarare en mosklump.

Det är mitt största bekymmer just nu. Allt annat känns som om jag kommer att överleva eller snarare överlevt för längesen.

* Märket på kåldolmarna jag köpte.

Inga kommentarer: