1 maj 2009

tema vecka 18

Tisdagkväll:
Jag: Och när jag har pengar shoppar jag.
M: Jo, det märks. Då kommer du med nya kläder flera dagar i rad.
Jag: Jag trodde inte att märks.

Onsdag;
S i telefon: Vad gör du?
Jag: Provar kläder.
S: Är du påväg någonstans?
Jag: Nä. Jag gör det som tidsfördriv.

Torsdag i klädaffär:
L: Hej. Söker kläder till fest ikväll
Jag: Hej. Jag söker kläder till fest imorgon.
L: bla bla kläder bla svart lila bla bla som vanligt bla har nog hemma bla bla i nödfall men bla bla
Jag: L: bla bla kläder bla svart lila bla bla som vanligt bla har nog hemma bla bla i nödfall men bla bla
Hem kommer jag utan nya kläder, om man inte räknar nya skor.

Fredag:
Jag: Passar det här ihop?
P: Jo, nog tycker jag det.
Jag: Hmm...
P: Nå vi kan ju kalla det Lumpar-Lotta-stilen.

Fredag klockan 16:15
Lägenheten ser ut som ett bombnedslag. Klädhögar överallt. Kläder som jag till och med glömt att jag äger. På mig har jag en kort klänning som jag köpte i Barcelona sommaren 2007. Den där som jag nästan alltid har på mig till fest och halvfest trots att jag innan provat igenom nästan hela min garderob. Den där som jag först hemma insåg att var en tunika för gravida.

Inga kommentarer: